Поиск - Участники - Календарь
Перейти к полной версии: Ожидание TES IV: Oblivion
ElderScrolls.Net Conference > The Elder Scrolls > TES IV: Oblivion
Страницы: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63
Mpak
Ну.. Хаджитам можно сандалии))  А сапоги-никак.. Ониж когтями всё порвут...
BuLd0zeR
Ага, тогда пускай хаджиты носят сапожки, только одевают их на шерстяной носок!  biggrin.gif
rofl
Shadan
Если уж это самая актуальная проблема для TES IV, то пусть делают педикюр...
Ylffko
*представляет хаджита, сидящего и делающего педикюр*
Всё исправляется СПЕЦИАЛЬНЫМ видом обуви для хаджитов. Даэдрический сапог по форме лапы, с дырками для когтей, укрепленный на хаджите прищепками, например...
Timerlan
Цитата: (Skaarj.13 @ 12.07.05 - 14:21)
*представляет хаджита, сидящего и делающего педикюр*
Всё исправляется СПЕЦИАЛЬНЫМ видом обуви для хаджитов. Даэдрический сапог по форме лапы, с дырками для когтей, укрепленный на хаджите прищепками, например...
[right]*[/right]

О... о... Оно... то что надо, хотя можно сделать их немного более похожими на ботинки проверенные в боях (чтобы выглядели они как армор а не как перевязка ног)
[FG]
What You Still Haven't "Heard" about Oblivion: Part 1
Listen to the source of all the articles you've been reading.
(Josh 'Moxie' Sprague, 2005-07-11, http://www.rpgdot.com)

Цитата: 
Every E3 article about Oblivion that you've read has had a single cannon at its source -- that being the small-theatre demo hosted by Todd Howard which was shown off hourly to lucky press-pass holders. Now, they weren't allowing cameras to roll, but my minidisc and mic got a thumbs up from Pete Hines. After reviewing it, Todd's commentary is a bit echo-ey and not as crisp as I'd like. However, I decided that in the fan's shoes, I'd be willing to turn my speakers up and strain a bit to share in the experience. I've split what I recorded into two digestible mp3's, which will come out in two parts. Below, you'll find some notes to help with the mental pictures. You can get the mp3 for Part 1 here.


0:40 - The screen at this point features a title screen that has a closer resemblance to a DVD menu screen than a typical game intro screen. Imagine a tasteful parchment-colored background hosting video of castles from the game. Throw in some graphic design and the Oblivion logo and you'll have a pretty good mental image. You also get a taste of the music that I don't think they're talking about just
yet.

2:00 - Remember the screenshot with the wooden door and the glossy, wet stone walls? We'll that's where we are. Todd's showing off the physics. Swinging a chain looks cool, but when it swings into the other chains causing them to wrap around each other and sway and come apart, a few mouths go agape.

3:40 - After walking up to the door and looking out the gated window, the King and an escort can be seen in the periphery. The guard yells at the player to back up and they all walk into the cell

5:40 - The camera zooms in to the kings face and fixes itself there. Dialogue options are listed at the bottom and resemble more of a dialogue tree than the single word or phrase responses featured in Morrowind.

6:10 - This clip ends with the king and his entourage absconding through a secret passage. The player is left to follow and when he does our demo bypasses character creation and drops us into a forest.

6:40 – Picture any of the screenshots that you've seen of a forest so far.  Now imagine it moving with the breeze.  Most impressing was when the character looks up and the tree canopy overhead is softly swaying.

7:40 – When Todd picks some red mushrooms off the base of a tree, a message appears at the top which says something to the effect of "mushroom successfully gathered."  This opens up a lot of fun speculation about whether the alchemy skill will actually affect one's ability to gather ingredients this time around.

8:00 – The controversial compass makes its debut at this point and it reveals the differences in the minds of gamers when we think of a compass.  Many games label a feature a "compass" when it's really radar that reveals the map with little blips displaying monsters and loot.  This compass is more of an old-school approach and is just a simple bar that spins to show the cardinal direction the character is facing.  As the bar spins, icons show up to reveal something of interest in that direction.  After seeing the density of the forests, it's easy to see why this would be useful (unless you role-play a Ranger-type that has phenomenal direction-sense or a character with no direction-sense that just gets lost in the woods a lot).

That ends Part 1 of the audio demo.  If you enjoyed this, you'll definitely want to come back for Part 2 where you'll get to hear all about interacting with the other characters in the world and how the Radiant AI system manages them.


Если есть желающие скоопирироваться и перевести диалоги вступление - милости прошу =)

Вот парочка фраз перевел (для быстроты без словоря, так что непонятные фразу порезал), остальное у кого есть время, переведите:
Женский голос (похоже кто-то из клинков Императора - Ж): Форес, закрой за нами дверь.
Мужской (Стражник - С1): Да, сер!
Император (И): Мои дети... они уже мертвы...
Ж: Мы в этом еще не уверены, господин. Посыльный поведал мне, что на них напали...
И: Нет,... они мертвы... я знаю
Ж: В данный момент, мой Долг это доставить Вас в безопасное месте...
И: Я знаю это место! Тюрьма?
Ж: Да, ваше величество... Здесь начинается секретный проход известный только Клинкам, никто не последует за нами сюда... что... Что здесь делает этот заключенный? Здесь никого не должно быть!

... перемотал ...

И: Ты! Я видел тебя! Дай мне взглянуть на твое лицо. Ты тот, из моих снов. Звезды были правы, это тот день... Боги, дайте мне силу. Убийцы напали на моих сыновей и я буду следующим. Мои Клинки пытаются вывести меня из города потайным путем. Мой шанс и вход на потайной ход ведет в твою камеру...

Позже на офф форуме нашел в текстовом виде.
Цитата: 
Woman : Horis lock that door behind us.
Man : Yes sir !
Emperor : My sons... They're dead are'nt they.
Woman : We dont know that sire, the messenger only said they were attacked.
Emperor : No, they're dead. I know it.
Woman : My job right now is to get you to safety.
Emperor : I know this place. The prison.
Woman : Yes your Majesty. Beneath the legion compound. We are headed for a secret passage known only to the blades. No one can follow us through here. What's this prisoner doing here ? This cell is supposed to be off-limits.
Man : Usual mix up with the watch. I...
Woman : Nevermind. Stand back, prisoner. We won't hesitate to kill you if you get in our way.
Man : Prisoner, stand away from the door ! over by the window, now !

Man : No sign of pursuit, sir.
Woman : Good. Let's go, we are not alone yet.
Man : Stay put prisoner.
Emperor : You... I have seen you... Let me see your face. Your are the one from my dreams. Then the stars were right. This is the day. Gods give me strength.

Emperor : Assassins attacked my sons and I am next. My Blades are leading me out of the city on a secret excape route. By chance, the entrance from that escapement leads in your cell.

Emperor : I am your Emperor, Uriel Septim. By the bless of the Gods, I serve Tamriel as her ruler. you are a citizen of Tamriel and you too shall serve her in your own way. You will find your own path. Take care, there will be blood and death before the end.
Woman : Please sire, we must keep moving.

Woman : Do not close this one there is no way to open it from the other side.
Man : Looks like it is your lucky day. Just stay out of our way.
[FG]
Вот, кстати, наглядный образчик ловушек работающих на физ. движке Havok. Присматриваемся к механизмам над сводами пещеры под гоблинами.

user posted image
Timerlan
Цитата: ([FG] @ 12.07.05 - 18:07)
Вот, кстати, наглядный образчик ловушек работающих на физ. движке Havok. Присматриваемся к механизмам над сводами пещеры под гоблинами.

user posted image
[right]*[/right]

Главное чтобы физика взаимодействия ловушек с персонажами была хорошей (а не как в Трибунале)
Jedi_Илья
Что-то я не понял как ловушка действует! Можете пояснить?

Всё понял! Надо же себя до токого состояния не выспания довадить!
Santera
На ЛТ запостила такой перевод диалога:

Клинок: Баурус, закрой эту дверь за нами.
Баурус: Да, сэр!
Септим: Мои сыновья... Они мертвы, не так ли?
Клинок: Неизвестно, сир. Гонец лишь сказал, что их атаковали.
Септим. Нет, они мертвы. Я знаю.
Клинок: Сейчас моя задача доставить вас в безопасное место.
Септим: Я знаю это место. Тюрьма.
Клинок: Да, Ваше величество, под казармами Легиона. Мы направляемся к секретному проходу, известному лишь Клинкам. Никто не сможет последовать туда за нами.
Что этот заключенный тут делает? В эту камеру никого не должны были помещать.
Капитан стражи: У этих надзирателей всегда бардак. Я...
Клинок: Оставим. Шаг назад, заключенный. Мы убьем тебя, ни на миг ни задумавшись, только встань на нашем пути.
Капитан стражи: Заключенный, отойти от двери! Отвернуться к окну!
Баурус: Никаких признаков погони, сэр.
Клинок: Хорошо. Пойдемте. Мы не одни пока.
Капитан стражи: Не двигаться, заключенный.
Септим: Ты... Я видел тебя. Дай посмотреть на твое лицо. Ты - тот, кто являлся ко мне во сне. Значит, звезды не лгут, это тот самый день. Боги, дайте мне силы.
Ассассины напали на моих сыновей, я следующий. Клинки ведут меня из города тайным путем. По воле случая вход в тоннель находится в твоей камере.
Я твой Император, Уриэль Септим. Божьей милостью служил я Тамриэлю, управляя им. Ты гражданин Тамриэля и тоже должен служить ему, по-своему. Ты найдешь свой путь. Береги себя, впереди кровь и смерть.
Клинок: Прошу вас, сир, мы должны двигаться. Не закрывайте это [вход], с той стороны открыть невозможно.
Баурус: Похоже, сегодня твой день. Просто держись от нас на расстоянии.
demo_horse
Последняя раза имхо скорее : "Просто не вставай на нашем пути"
Кирон
А может это не в тихоря записано? Просто так разработчики подогревают интерес :о)
[FG]
Новый preview на gamespy.com
Ничего нового из него не узнать, единственная действительно интересная фраза из него:
Цитата: 
"One of our commitments to our fans has always been that we'd never stop the players from doing anything that we can do." Hines said, "We built Oblivion using these tools, the players can rebuild it using the same tools." There are, of course, a few limits. The kit will require players to use the Oblivion master file which means that using mods will require a copy of the disc. There's also the inherent difficulty of trying to get the engine to do something that the developers didn't put in any underlying code for. One example is that Oblivion doesn't really do much with destructible terrain, so it might take a more advanced coder to, for example, be able to tear a sconce off a wall and have it available as a makeshift weapon, but there's certainly no barrier to trying. "Other than that," Hines said, "the field is wide open. Players can just delete everything in the game and start over. If they want to create a new world in the style of a Saturday morning cartoon, they just have to create and import the art themselves."
[FG]
Новый скриншот. Здание гильдии.
Timerlan
Цитата: ([FG] @ 13.07.05 - 15:57)
Новый скриншот. Здание гильдии.
[right]*[/right]

Которой из гильдий хотелось бы знать, а то их там много. Мне кажется что это Гильдия Магов, хотя может быть и Гильдия воинов.
[FG]
Доподлинно не известно, это предположение - официального подтверждения пока нет, что есть сие. Судя по виду - это имперский город Chorrol. В Oblivion будут висеть вывески гильдий, как в mw - с этого ракурса, как на фото их не видно.
Trevas
Я только-что скачал obaudio.mp3. Могу сказать следующее: Видео, скрины и т.д. графической составляющей на высоте. Но прослушав также этот файл, добавлю ЗВУК в игре будет СУПЕР. То же самое касается Музыки. Мне показалось, что все таки это Джереми Соул. Но не буду утверждать точно.
Reaver
Вторая часть аудио с Е3 - тут.
Кстати, записано все было не втихаря, а с разрешения PR-менеджера BethSoft Пита Хайнса =)
[FG]
Текст Первого звукового файла:

Цитата: (Announcement @  14.07.2005,01:43 AM)
Audio 1

[Entrance music starts, then Todd Howard speaks with light music in the background]

Todd Howard: Hi there, Todd Howard Bethesda Softworks, welcome to our demo of the Elder Scrolls four Oblivion. Last year marked the 10th anniversary of the Elder Scrolls, which is pretty amazing, its a series that has grown over time culminating in 2002 with the release of Morrowind for the PC and Xbox. Millions of gamers have been waiting to get a look at the sequel, and we are excited to show it to you all publicly today at E3 2005. We find the key to keeping the series fresh for about ten years is re-invention, we literally start over each game, so they aren't necessarily sequels as opposed to original games for that generation. This takes a while but we feel it is essential so with Oblivion we started fresh, we wanted to create the RPG for the next generation not just the hardware but game players and gameplay. We looked back at what we had done with Arena, Daggerfall, Morrowind, what worked, what didn't work, how can games of the future entertain not just RPGs but any game for that manner, how can they present themselves and i hope you like seeing the answers we have here today. We've been working on this game for 3 years now, and we've honestly never been more excited about a project and we've been waiting for a long time to show this off, so lets jump right in and we'll tell you all about it.

[Music changes to a more dramatic theme]

Todd Howard: So we've thought of Oblivion through day one to be a next generation PC and Xbox 360 game if you've seen any of our previous stuff we love to push the hardware where it doesn't want to go and Oblivion is no different, we are really pushing the visuals in this game. Its essential for a fantasy game to come alive, its detail levels that people really haven't seen before. Here are the results. So this is where the game starts, in prison. All our games start in prison at the end of the line, we like the idea if you're a guy in prison. There's various types of texturing on every surface, diffused maps, paralax maps, normal maps, specular maps to create these results on every single object.

[Sound of a sword being drawn in the background]

Todd Howard: Our artists have painstakingly created over 900 objects for the game. This is all running in true HD 720P so i highly recommend all of you get a tricked out PC or Xbox 360 because this game is for this TV. We have real world physics on everything.

[A scraping of metal on stone is heard in the background]

Todd Howard: Soft dynamic shadows on everything. We are big fans of just cluttering up worlds to make them believable. So this kind of interactivity pushes that to the end of the rules. This is where the game starts, so we start in prison the whole first level takes place in this prison break and throughout that you determine what kind of character you will play, whether its a warrior, a mage, a thief, anything in between it really is a wide open game of player choice.

Woman: Baurus, lock that door behind us.

Baurus: Yes sir!

Uriel Septim: My sons, they're dead aren't they?

Woman: We don't know that sire, the messenger only said they were attacked.

Uriel Septim: No, they're dead! When are we...

Woman: My job right now is to get you to...

Uriel Septim: I know this place, the prison

Woman: Yes you majesty, beneith the legion compound, we're headed to a secret passage known only to the Blades, no one can follow us through here. Whats this prisoner doing here, this cell is supposed to be off limits.

Guard: Usual mix up with the watch. I...

Woman: Nevermind. Stand back prisoner, we won't hesitate to kill you if you get in our way.

Guard: Prisoner, stand away from the door, over by the window now! No sign of pursuit sir.

Woman: Good, lets go, we're not out of this yet.

Guard: Stay put prisoner.

Uriel Septim: You. I've seen you. Let me see your face. You are the one from my dreams. Then the stars were right, and this is the day. Gods give me strength.

Todd Howard: Anyone recognize the voice of Patrick Stewart there. He's playing the emperor of this game, its his part in the all-star cast thats really come together for this project. We will be announcing more of them after E3.

Uriel Septim: Assassins attacked my sons, and I am next. My Blades are leading me out of the city along a secret escape route. By chance the entrance to that escape route leads through your cell.

Todd Howard: The game features over 50 hours of recorded dialogue, all of this in real time. The voice data alone takes up over half of the game's DVD.

Uriel Septim: I am your emperor, Uriel Septim. By the grace of the Gods i served Tamriel as her ruler. You were a citizen of Tamriel, and you too will serve her in your own way. You will find your own path, take care, there will be blood and death before the end.

Woman: Please sire, we must keep moving. I will not close this one. There's nobody to open it from the other side.

[Strange sounds in the background like a rock moving out of place, sounds of splashing water]

Guard: Looks like this is your lucky day. Just stay out of our way.

Todd Howard: We're going to skip ahead now. One of the pieces of technology that we've all been wanting to do, but have never been able to in previous generations, is big, lush, realistic forests, you know they are part of so many fantasy themes that you think about, or you read about, or you see in movies and it was impossible before, but, you know, we like trying the crazy stuff.

[Birds and other foresty sounds play in the background]

Todd Howard: This was not possible 3 years ago. All this is being generated in real time, its also literally grown in real time by the game. This forest was not laid out by an artist. I personally spent some time at the University of Maryland Geology Lab study how soil erodes, how rocks form, how trees grow. We make the game create that force. This all animates in real time. Oblivion takes place in Cyrodil, which is the capital province of Tamriel. Its 16 square miles, half of that is covered in procedurally generated forest. Forests create some really cool gameplay spaces that you've honestly never experienced in a game before. Theres so many things you can do, you can hunt deer, kill a Bambie here, take its meat. If you eat that meat it will boost your stats. You can also pick berries, pick these mushrooms over here, eat the mushrooms, those have stats boosts. Like Morrowind you have alchemy skills, you can mix those things together to make your own cool potions. Take the mushrooms and pure meat. Its funny one of our first experiences when we created our first forest,


Цитата: (Announcement @  14.07.2005,04:17 AM)
Audio 2

Todd Howard: It would be a bit difficult for us to script a behavior on everybody, so we built a radiant AI system. We give NPCs general goals of what they want to do, and they decide how to accomplish them on their own in unscripted ways. Again there are over 1000 NPCs all with 24/7 schedules. This is the western city of Chorrol. Cities are one of the main places where you will pick up your quests. The city has its own unique shops. Shops are good for buying and selling good, watching where the merchant's from, breaking in at night, stealing everything.

Woman: Good Morning

Todd Howard: We're going to have a dynamic conversation with the NPCs will talk to eachother and engage in non-scripted conversations based on whats happening in the world around them, things you have done, quests you should do.

Marus: Nelos, hello!

Nelos: Good to see you Maurice, what news have you heard?

Marus: The news is bad. Rumor has it there has been an attack on Kvatch. They say the Daedra attack in great numbers.

Nelos: Grave news indeed. Perhaps my axe can be of use.

Marus: I would imagine so. Goodbye Nelos and good luck.

Todd Howard: See, i've learned a new topic just by overhearing their conversation.

Man: Hello, what can a humble bard do for you in these troubling times.

Todd Howard: Okay, what are you guys talking about.

Man: I wish a new more about it. Strange gates have appeared and Daedra swarm the legion soldiers. They say the streets run red with blood, and the Daedra will soon overtake the entire city. If you're good with a blade, they could use you there.

Todd Howard: So now you have a quest.

Man: Guards protect you.

Todd Howard: These is a really natural activity,you walk around town, go into a tavern, whatever, listen to people talk, pick up information, ask them about it and get quests. I'm going to head into this bookstore and take a look at some other stuff radiant AI allows the characters to do.

[Sound of door opening and closing]

Woman: Oh hello, i was actually just about to lock up the store. Is there something i can help you with?

Todd Howard: See the topics i don't know information about appear in bold.

Woman: If you're looking for books, you're in the right place.

Todd Howard: Notice that topic is grey now, meaning that if i ask it again she's going to tell me something i've already heard before in the game, its a really quick way to kind of look at the things you need to know about. Often the information you get is based on how the people feel about you. This is the persuation system which allows you to admire, joke, you try to influence these characters. I'll use my speechcraft skill here to try a bit, look at her face, looks like she'll like a joke.

Woman: Thats a good one. An ork in a party dress, i love it!

Todd Howard: So now she likes me more, which means she'll give me better information when i ask about things.

Woman: Everything i've heard is horrible. Creatures coming from magical gates, whole cities being destroyed, its aweful! The whole thing is terrifying actually, would you mind staying around for a while, just to keep me company.

Todd Howard: So, people are also influnced by the words you choose in dialogue.

Woman: Theres no reason to be rude! You can leave now if you want!

[Pause]

Woman: Oh silly me, I should have known you were only teasing. Please, come on upstairs with me.

[Laughter from the crowd]

Todd Howard: No we're not going to do that. The game does track all 1000 NPCs all the time, how they feel about you, making friends leads to getting quests, better information, but we find a lot of players just apparently like to kill everybody too.

Woman: Whos a good dog, you're a good dog. Thats my puppy. Now be good, mommy has to practice.

Todd Howard: The radiant AI also controls Thunder here. Now she's decided she wants to practice some of her skills. Shes picked up a bow and arrow.

[Barking from the dog]

Todd Howard: See the NPC, the same skill system governs all of them, systematically, so they are good or bad at things.

[Sounds of arrows hitting a target]

Todd Howard: Mmm she sucks.

Woman: Terrible, just terrible. I need a little pick me up.

Todd Howard: See, theres a potion over here, that shes realized is there and she goes right on around. This will increase her marksman skill in the same way it would increase my own. Thunder is excited...

[Sound of arrows hitting a target]

Todd Howard: Now shes automatically better at that.

[Dog still barking]

Woman: Thats better. Are you hungry? Is that why you're so grumpy?

Todd Howard: Characters can pick up objects, she's just picked up some meat right over there. They can give those objects, or just leave them around. They can have their own pets that follow them around. Just like i had killed that deer, taken the meat and eaten it, Thunder gets the same stats boost as energy increases, he will run around and bark more.

Woman: I think I will get some reading done.

Todd Howard: The NPCs can read books. The game has over 400 books. You can read those, and they will increase your stats aswell.

[Dogs keeps barking louder]

Woman: I said mommy is reading

[Sound of a spell]

Todd Howard: She paralyzed thunder. They can cast spells aswell. Shes decided to eat, they'll decide how to get the food on their own they can buy it, they can steal it, in fact they go to sleep at certain times of the day. Good time to break in and loot the place. If you happen to be a vampire in the game, its a good time to do that.

Woman: That is a bad puppy!

[Sound of a spell and a squeeking dog as she sets it on fire]

Woman: Perhaps you better go, i'm not feeling like myself at the moment.

Todd Howard: Going to go back to that quest we have. You're going to see whats going to happen. This is the fast travel map, any place you know about in the world you can instantly fast travel so even though this world is huge, you can simply click the map and go right there. This gets you to the fun immedietly. In the games main quest, the emperor has been killed and the gates have been opened. Its your quest, and yours alone to rescue his only son or the whole world will fall.
Кирон
Перевод бы почитать :о)
xAxoL
2 Hornax, Xavier, Timerlan, demo_horse, Mpak, BuLd0zeR

а может они просто возьмут другой вид хаджитов и аргориан. Т.е. другой тип, которые более похожи на людей. Или хотя-бы возьмут другой тип хаджитов (их же много), а для аргориан сделают спец обувь или вообще без нее оставят.
Timerlan
Цитата: (xAxoL @ 14.07.05 - 12:23)
2 Hornax, Xavier, Timerlan, demo_horse, Mpak, BuLd0zeR

а может они просто возьмут другой вид хаджитов и аргориан. Т.е. другой тип, которые более похожи на людей. Или хотя-бы возьмут другой тип хаджитов (их же много), а для аргориан сделают спец обувь или вообще без нее оставят.
[right]*[/right]

А может они введут все типы вообще а не только один другой.
Hornax
Ну тогда все очтальные обидятся, Хаджитов аж 8 (или 16, сорри если не так сказал) видов. У других такого "богатого родства" не замечается. Ну а если и сделает Беседка, то ничего страшного...
Timerlan
Цитата: (Hornax @ 14.07.05 - 15:37)
Ну тогда все очтальные обидятся, Хаджитов аж 8 (или 16, сорри если не так сказал) видов. У других такого "богатого родства" не замечается. Ну а если и сделает Беседка, то ничего страшного...
[right]*[/right]

Ну хаджитов много существует разновидностей, и это факт, так почему их нет в игре непонятно (я за хаджитов не играю но мне все равно непонятно я как бы ради наверно неписей вообще об этом говорю).
Alvirdimus
Цитата: (Announcement @ 14.07.2005,01:43 AM1)
[Music changes to a more dramatic theme]
[right]*[/right]

Похоже, по части музыкального оформления в Обле нас ждут некоторые плейсхолдеры из Морры...

добавлено Alvirdimus - [mergetime]1121451979[/mergetime]
И да, можете считать это чистой воды предположением, но сдается мне, что композитор останется тот же... Судя по куску новой музыки.
[FG]
Цитата: (Кирон @ 14.07.05 - 11:14)
Перевод бы почитать :о)
[right]*[/right]

Господа, пока ну никак физически не могу. Точнее когда могу, уже нет ни сил, ни желания. Бремя всего сайта весит тяжелым грузом. Так что со свежими новостями от меня на этой и след. неделе только на англ. Благо у наших коллег с tes.ag.ru есть время. Перевод двух частей можете прочитать на сайте ЛТ.
[FG]
Цитата: (Alvirdimus @ 15.07.05 - 22:26)
Похоже, по части музыкального оформления в Обле нас ждут некоторые плейсхолдеры из Морры...

[color=gray]добавлено Alvirdimus
И да, можете считать это чистой воды предположением, но сдается мне, что композитор останется тот же... Судя по куску новой музыки.
[right]*[/right]


Очень может быть, вообще чувствуется возврат к Daggefall-овскому стилю. Во втором файле звучить чистой воды ремикс одной из композиций в DF.
[FG]
Видео-интервью с Эшли Ченгом (Associate Producers).
50 мб \ формат wmv. Может понадобится новый windows media player
Reaver
Комментарий к предыдущему посту - видео с диска последнего номера Official Xbox Magazine.
^xoro_MD^
Цитата: ([FG] @ 18.07.05 - 03:48)
Видео-интервью с Эшли Ченгом (Associate Producers).
50 мб \ формат wmv. Может понадобится новый windows media player[right]*[/right]
Видео посмотрел, мне понравилось smile.gif (еще бы!). Речь, конечно, понял не всю. Но то, что понял - меня крайне порадовало (в частности, описание жизни неписей). Жаль, что новог овидео игры нету sad.gif ...
И еще: Ссылка какая-то странная, мне раз 6 приходилось завкачивать по новой, благо файл лежал на месте и получалось, будто я продолжаю закачивать его, его на наш портал выложат, а то модемщикам с таким глюко-багом уже фигово sad.gif ...
Кирон
Я вот что подумал возможно переводом/изданием игры займется акелла/1С соответственно, или наоборот, фик знает почему но так мне кажеться, тем более что Беседка акелловских Корсаров 3 будет у себя продвигать.
Значи скорого появления лицензионной игры на прилавках наших магазинов можно не ждать :о( Будем надеяться что игра появиться хотя бы к осени 2006г. Но пираты наверное всёравно выпустят с кривым переводом.
Timerlan
Цитата: (Кирон @ 18.07.05 - 14:31)
Я вот что подумал возможно переводом/изданием игры займется акелла/1С соответственно, или наоборот, фик знает почему но так мне кажеться, тем более что Беседка акелловских Корсаров 3 будет у себя продвигать.
Значи скорого появления лицензионной игры на прилавках наших магазинов можно не ждать :о( Будем надеяться что игра появиться хотя бы к осени 2006г. Но пираты наверное всёравно выпустят с кривым переводом.
[right]*[/right]

Ну все может быть не так плохо если 1С не поскупится на нормальную лицензию, то переводить они начнут раньше выхода игры на западе и в итоге все будет быстрее, но... кто сказал что 1С не поскупиться (возмите ту же Hearts of Iron поскупились настолько сильно, что даже лицензию на название не купили выпустили как День победы).
[FG]
Ну вот, хорошее подспорье, чтобы начать учить английский и древнеанглийский. Да и по жизни пригодится. А если "за дело возьметься" 1С\Акелла - то это затянется как обычно, где-то на год. Вот и думайте сами нужно ли вам это. Т.е., оно и понятно, что нужно, но с такими сроками, увольте-с...
Kuja
Как только появится возможность заказать бокс Обливиона, то я это сделаю. Кто хочет - может присодиниться. Закажим сразу несколько коробок.
Хотя я может и не сразу закажу. Ведь будут 100% аддоны. А потом выпустят полное собрание. Типа GotY.
Jedi_Илья
Цитата: (^xoro_MD^ @ 18.07.05 - 09:45)
Видео посмотрел, мне понравилось smile.gif (еще бы!). Речь, конечно, понял не всю. Но то, что понял - меня крайне порадовало (в частности, описание жизни неписей). Жаль, что новог овидео игры нету sad.gif ...
И еще: Ссылка какая-то странная, мне раз 6 приходилось завкачивать по новой, благо файл лежал на месте и получалось, будто я продолжаю закачивать его, его на наш портал выложат, а то модемщикам с таким глюко-багом уже фигово sad.gif ...
[right]*[/right]

Да кастати проблема у меня есть! Я вот временно остановил закчку и когда врубаю опять опаньки Пароль и логин запросило! Ммммм никак у кого нить была такая проблема? А то посмотреть так хочеться!
Kuja
Воспользуйся Download Master'ом. И в настройках закачиваемого файла впиши логин и пароль. Будет все делать автоматом.
Хотя с такими серваками и это не пройдет. Надо качать за один раз.
Jedi_Илья
Цитата: (Kuja @ 19.07.05 - 01:37)
Воспользуйся Download Master'ом. И в настройках закачиваемого файла впиши логин и пароль. Будет все делать автоматом.
Хотя с такими серваками и это не пройдет. Надо качать за один раз.
[right]*[/right]

У меня он и так стойт DM.
А что за пароль надо ввести? По началу не просило и где его там можно найдти! Я щас просто сонный.

добавлено Jedi_Илья - [mergetime]1121727471[/mergetime]
У меня не как не берёт,а возможно с друкого ресурса скачать?
Kuja
Свойства закачиваемого файла -> Дополнительно.
Ты упоминалд про запрос логина и пароля. Но с этими серверами никак. Надо качать разом.

С другово не знаю. Это к FG.
^xoro_MD^
Пардон за оффтоп...
Я качал через ReGet Deluxe 4.1, там идет закачка (до 24%), а потом скорость падает до 0. Затем я обновлял страницу с ссылкой и запускал новую закачку, но так как от старой закачки файл оставалася (закачивал я в одно место), то качалка каждый раз продолжала с конца... Таким образом, в 5-6 заходов я закачал фильм. Кстати, гораздо проще дождаться перевода на русский, так как самое важное в файле - текстовая инфа.
Kuja
И кто ж его переведет?!
Кирон
[FG] biggrin.gif  wink.gif
шучу конечно.
Jedi_Илья
Дак что не где больше нельзя скачать чтоли?
[FG]
Качается. Как доберусь до дома, могу перевод основных моментов сделать. В принципе ничего нового. Навскиду вспоминаю, что затачивается под Хбокс 360, который Ченг не перестает постоянно хвалить. В геймпаде будет отдача от различный действий. Остальная инфо старая.
[FG]
Перевод основных моментов с видео интервью:

- Обливион изначально разрабатывался для next-gen приставок. (xbox360) и hi-end пк. Т.е. разрабатывался он для приставок еще не существующих на момент разработки.

- Разработки игры ведутся на протяжении 3 лет.

- В игре активно используются шейдерные эффекты. Для каждого типа предмета эффекты уникальные.

- Используются эффекты: Bump mapping, paralax mapping, normal maps, specular maps, etc... (Говоря нашим языком - каждая текстура, даже плоская будет выглядеть "как-бы в 3д". В зависимости от источников света и прочих эффектов вид текстуры будет динамически меняться - вызывая полное ощущение передачи изображенного на ней рельефа)

- Действие происходит в провинции Киродиил, Император убит, его род прерван. Основная задача игрока найти наследника чтобы закрыть врата в обливион (местный ад). Врата стали открываться по всему Тамриэлю. Из них вылезают ужасные демоны - даэдра, сея смерть и разрушение, уничтожая целые города.

- Основной девиз серии TES -"Freedom to do anything u want to be anything u want" и обливион следует заветам пред. частей не ограничиваю свободу выбора.

- Ролевая система осталась схожей с mw. (Не уверен, но кажется скиллы теперь выражаются в процентах. Попробую уточнить эту деталь)

- Система Radiant AI творит чудеса. NPC следуют расписанию 24\7 так что больше не будет праздно шатающихся болванчиков на улицах городов и мертво приклеенных торговцев. NPC имеют потребность во сне, еде и т.п. Если NPC хочет спать, то он отправится искать место, где можно вздремнуть. Если NPC хочет есть, он сперво посмотрит в своих запасах, если ничего не найдет, он отправится покупать еду. Если это бедный NPC - он может попытаться украсть еду. Если NPC живут рядом с лесом, они могут отправиться на охоту, чтобы удовлетворить потребность в еде.

- NPC умеют говорить друг с другом. По утверждению Ченга, все диалоги строятся динамически и никогда не повторяются. Это также является источником квестов. Чтобы взять некторые из них, игроку в прямом смысле придется подслушивать разговоры между NPC. Появляется резон проводить время в тавернах, слушай последние сплетни и слухи.

- Ченг хвастается игровым интерфейсом. С его слов он является одним из удобных, красивых и функциональных интерфейсов.

- Бои на Xbox 360 на контроллере с вибратором производят непередаваемое ощущение реальности происходящего.
Timerlan
Цитата: ([FG)
,20.07.05 - 11:24]- NPC умеют говорить друг с другом. По утверждению Ченга, все диалоги строятся динамически и никогда не повторяются. Это также является источником квестов. Чтобы взять некторые из них, игроку в прямом смысле придется подслушивать разговоры между NPC. Появляется резон проводить время в тавернах, слушай последние сплетни и слухи.

- Бои на Xbox 360 на контроллере с вибратором производят непередаваемое ощущение реальности происходящего.
[right]*[/right]

Вот интересные вещи, ну первое действительно хорошо. Просто обалденно. Нет слов.

Ну а второе наоборот, по-моему от вибраторов только руки болеть начинают, а реальности никакой.
Dro'Anton
Цитата: ([FG] @ 20.07.05 - 12:24)
- Основной девиз серии TES -"Freedom to do anything u want to be anything u want" и обливион следует заветам пред. частей не ограничиваю свободу выбора.

- NPC умеют говорить друг с другом. По утверждению Ченга, все диалоги строятся динамически и никогда не повторяются. Это также является источником квестов. Чтобы взять некторые из них, игроку в прямом смысле придется подслушивать разговоры между NPC. Появляется резон проводить время в тавернах, слушай последние сплетни и слухи.

- Бои на Xbox 360 на контроллере с вибратором производят непередаваемое ощущение реальности происходящего.
[right]*[/right]



1) Даже не сомневаюсь, что это так, а иначе я выкину Oblivion в окно... biggrin.gif

2) А вот с этим есть сомнения - уж больно требовательна будет игра к ресурсам... Хотя если NPC'ы будут свободно говорить между собой, то в конце концов действительно возникнет атмосфера жизни (хоть и искусственной smile.gif).

3) Мда... я извиняюсь за пошлость... smile.gif Вибратор - это конечно сильно... biggrin.gif У любителей TES на X-Box будут развиваться неправильные наклонности... biggrin.gif  biggrin.gif Шутка... smile.gif
Серьезно, ведь с вибратором неудобно будет играть - руки отпадут через 30 минут (я утрирую, конечно)...
^xoro_MD^
Цитата: (Dro'Anton @ 20.07.05 - 12:35)
3) Мда... я извиняюсь за пошлость... smile.gif Вибратор - это конечно сильно... biggrin.gif У любителей TES на X-Box будут развиваться неправильные наклонности... biggrin.gif  biggrin.gif Шутка... smile.gif
Серьезно, ведь с вибратором неудобно будет играть - руки отпадут через 30 минут (я утрирую, конечно)...[right]*[/right]
Ты знаешь, брат, какие-то у тебя странные мысли о вибраторе на джойстике... Не будет же он по твоему без остановки вибрировать? Вот прям включил X-Box и джойстик давааааай... Тебя ударили - джойстик затрясса, зто есть стимул уворачиваться от ударов smile.gif . В среднем боевые действия в игре, я думаю, не будт превышать 10% общего геймплея, так что я за свои руки боятся не буду (постепенно уговариваю себя купить приставку...).
Xavier
Цитата: ([FG] @ 20.07.05 - 11:24)
- NPC умеют говорить друг с другом. По утверждению Ченга, все диалоги строятся динамически и никогда не повторяются. Это также является источником квестов. Чтобы взять некторые из них, игроку в прямом смысле придется подслушивать разговоры между NPC. Появляется резон проводить время в тавернах, слушай последние сплетни и слухи.
[right]*[/right]

Хоть и верится с трудом, но очень хочу чтобы это действительно было так. Если так и будет, то о локализации можно забыть, ИМХО.
Цитата: (Dro'Anton @ 20.07.05 - 12:35)
3) Мда... я извиняюсь за пошлость... smile.gif Вибратор - это конечно сильно... biggrin.gif У любителей TES на X-Box будут развиваться неправильные наклонности... biggrin.gif  biggrin.gif Шутка... smile.gif
[right]*[/right]

biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif
Цитата: (^xoro_MD^ @ 20.07.05 - 16:46)
В среднем боевые действия в игре, я думаю, не будт превышать 10% общего геймплея, так что я за свои руки боятся не буду (постепенно уговариваю себя купить приставку...).
[right]*[/right]

Я вот тоже себя уговариваю. Не уверен насчет 10% и виброджойстика, но зато графика на максимум... Разве не здорово? rolleyes.gif  smile.gif
[FG]
Интервью с продюсером серии TES Гевином Картером на TVG.

Особенности:

- The game begins with the Emperor suffering assassination by mysterious forces. The absence of a blood heir on the Dragon Throne loosens the magical bonds that shore up the barriers to the demon realms of Oblivion. As demons begin to swarm the land, you find yourself caught up in the hunt for the assassins, as well as a desperate search for a way to ‘close shut the jaws of Oblivion’. I think it’s fair to say that a game involving a demonic horde invasion qualifies as a dark game. The political landscape of the game world is highly fractured following the emperor’s assassination, and you will have to be cautious of the motives of those who would befriend you. There are even rumours circulating that in this black time, some have turned to the dark art of necromancy, and seek to raise armies of the dead for evil intentions.

- Character creation is similar to Morrowind in that you play through it as part of the game’s opening. We like this approach as it’s far less of an abstraction from the menu-based character creation most games seem to employ. You get a greater sense of how the different game systems work before you commit to a certain class archetype. The mechanics of our character creation system work very similarly to our previous games – you can choose a class or custom-tune your own by picking your major and minor stats. You also further enhance your character by choosing a birth sign, which grants advantages and disadvantages in some cases. We’ve also tied our face creation tools into the process, so you can play around a lot with how your character appears. This includes pulling on the face to create new looks, as well as picking eye colour, and hair colour and length. You can even age your character and change your complexion as well. The possibilities are just about endless.

- Skills have gotten a few tweaks here and there. Mainly we’re focusing on balance. There are now 21 skills total, with seven skills in each category – combat, magic, and stealth – which makes things a little easier to balance. The big addition is skill perks. These are added abilities that you get as you increase in skill. These can be very simple – such as the ability to repair an item all the way back to full health when you hit a certain skill in Armourer – or more involved – such as a chance to disarm your opponent at high weapon skills.

- On the more technical side, our shadow implementation is very impressive. At the highest detail level, the system provides for full soft-shadows on every object, including self-shadowing. It is really a sight to see!

- You will be able to acquire a horse in Oblivion, and ride it around to your heart’s content. Horses grant you a nice speed boost, as well as really help capture that feel of being a knight riding around on horseback. There are several different varieties of horses to get, each with varying stats and look. While in town, you can store your horse in the stables, and pick it up when you’re ready to go. NPCs can use horses as well. If you’re not careful, they may even steal yours!

- Improving the first person combat experience over Morrowind was a major focus of Oblivion from the very beginning. For starters, we’ve removed the ‘to-hit’ roll, meaning you better forget about random dice rolls and move if you don’t want to get smacked down by your enemy’s warhammer. We’ve changed block from a passive, random ability, like in Morrowind, into an active button press. When you block an enemy, they recoil for a moment, giving you an opening for attack. There are also staggers, where if you hit an enemy hard enough, they’ll stumble backwards. You yourself will also recoil and stagger as well, so it adds a bit of strategy into the action.

- We have a lot of control over the system through the use of NPC stats and AI packages. Packages are basically bundles of instructions that the NPC executes under conditions we specify. The dynamic nature of the system allows us to be as specific or generic with those instructions as we want. So we can tell a guy to go shopping at a specific hour and leave it at that. So he will set off toward the shop, and any number of things could happen – he might have a conversation with a passer-by. He might browse the shop items for a while. In rare cases, he might see a friend of his under attack from a monster, and run to help. We can override any of these behaviours whenever we see fit, so it allows for a great deal of variety in their behaviours.

- Richness and diversity is our middle name here at Bethesda. We’re working around the clock to make sure that this game, given its massive size, maintains a good deal of variety through the playing experience. Our landscapes vary from multiple types of forest environments, to mountainous regions, and even windswept fields and a swamp or two for good measure. We’ve got a wide variety of dungeons – ruined forts, ancient Elven ruins, caves, mines, and more – and every town features a unique look. And that’s all without mentioning the entirely alien landscape of the realm of Oblivion itself!

- Q:Thrown weapons have been removed in favour of bows and arrows. Can you explain the reason behind this decision, and does it represent an overall restriction to the fabulous sensation of ‘choice’ usually offered by the Elder Scrolls series?

A: There will always be an uproar whenever any feature that was present in previous games, no matter how small, is removed. But let’s face it - when you talk about ranged combat in an RPG, you’re talking about bows. We really wanted to focus all of our development efforts on bows and get the feel of those as close to perfect as possible. So we took bows and added in Havok physics, so arrows arc through the world and fall off with gravity. And we made arrows stick in enemies’ bodies, as well as in materials like wood, while they will bounce off things like stone. You can even pluck spent arrows out of your enemy’s body. We’ve added in a skill-based bow zoom to help out higher level characters pull off some slick sniper shots. Stealth bow attacks have their own animations. We’re really excited about our bow implementation and think players are going to really enjoy using them.
Reaver
Касательно интерфейса - весь интерфейс в Oblivion нарисован Натальей Смирновой, нашей соотечественницeй, уже 5-ый год работающей в Zenimax =)
Упрощенная версия форума. Для перехода в полную нажмите на эту ссылку.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.